Afgelopen zaterdag hebben we het hooi land gemaaid. Ik heb eerder geschreven over de oogst van kuilgras. Kuilgras kan na ongeveer een dag opgeruimd worden. Het is wat natter en korter en het ruikt wat zuurder.
Hooi is anders dan kuilgras. Hooi moet ongeveer een week blijven liggen op het land. Iedere dag schudden we het hooi met de schudder. Het gras wordt dan als het ware gekeerd, waardoor beide kanten goed kunnen drogen. Bij kuilgras is een keer schudden al voldoende. Hooi is wat droger en het ruikt (als het goed gelukt is) een beetje fris. Het gras wordt dus uiteindelijk hooi, maar het begint nu al goed op hooi te lijken!
Tijdens het schudden kwam ik in de sloot een nestje tegen. Ik denk dat het nestje van een fuut is. De eenden kunnen rustig uitkomen in het water. Met dit weer is het heerlijk koel in de polder. Af en toe is er nog een lekker windje te voelen. Het is geen straf om daar nu aan het werk te zijn!
Op de camperplaats is het in het gras goed vertoeven met dit weer. Het gras voelt nog heerlijk koel aan uw voeten. We hebben ook verharde plekken. Het is uiteraard mogelijk om een luifel uit te draaien en naast uw camper een zitplaats te maken. U bent van harte welkom.
Liefs,
Francesca